tisdag 15 februari 2011

Änglar visst finns dom

Jodå det tror jag visst, änglar finns. Både levande som syns och man kan ta på och de som finns svävande runt i kring en och som håller reda på en.

bild tagen av mig själv

Jag har inte bara en massa hjärtan hemma, jag samlar även på mig änglar av alla slag. Gärna udda och lite knasiga.
Några hänger och dinglar i ett fönster.
Andra har jag ställt på en hylla.

bild tagen av mig själv

Utav de änglar som finns här på jorden så finns det två som ligger speciellt nära mitt hjärta , den ena har jag aldrig mött personligen bara genom orden, men jag vet att vi  mötts i en annan tid. Den andra finns här och nu och nära, äntligen, vi har kännt varandra länge och gått igenom mycket tillsammans.
Det som är med änglar är att de är godhjärtade förstås, men änglar får genomgå så mycket mer och så mycket värre saker än vi andra. Sorger och elände finns i deras liv och minne och det gör dem starka och empatiska och har rätten att vara ängel.

Alla har en speciell ängel som vakar över en.

♥  gokväll från Helena & Litens Hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar