onsdag 9 mars 2011

Goast frukten ever....

..... hittade jag i Thailand. På stranden går det fruktförsäljare. De har en massa frukt i korgar som de säljer för några ynka bath, de skär upp och serverar. Jag blev en sucker för deras olika frukter, de smakar så mycket bättre än hemma. Småbananer, gud så goda. Annanas som de skar upp och satte på pinnar, söta och goa. Pytte mandariner ohhh så gott. Mangon ska vi inte prata om. Sen den näst bästa som vi kallade grapefrukt där och somjag kommit på hemma i Sverige att det är Pomelo, rackarns så god. Men den absoluta favoriten "la numero uno"!

bild tagen av mig själv


Mangostan, kanske bland den fulast frukten och som jag aldrig skulle komma på tanken här hemma i Sverige att pröva.

denna bild även av av mig

Man tar en kniv "hugger ett jack i det kraftiga skalet och sedan bänder man upp skalet med händerna.
Och se där innuti finns små vita klyftor som smakar ljuvligt.
Väl värda att prova, tyvärr kostar de lite väl mycket.
Men som man säger kostar det så smakar det. 

Massa kram från Liten Hus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar